سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جامعه‏ کوهنوردان ایرانی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

رو در رو

    همانطور که در آغاز وعده کرده بودیم. یکی از اهداف ما در این وب‌نوشت، معرّفی ایرانیان تأثیرگذار در رشتة کوهنوردی است. در طی مقالاتی چند سعی می‌کنیم هر از گاهی و تا جایی که مقدور باشد به این امر بپردازیم. با بسیاری از عزیزان ایرانی که دستی بر آتش کوهنوردی دارند، در اقصی نقاط کشور و جهان مصاحبه‌هایی (حضوری یا غیر حضوری) را ترتیب دادیم و نقطه‌نظراتشان را پرسیدیم که به مرور خواهیم آورد. در تمام این گفتگوها سعی‌مان بر سه مقوله استوار بوده است. دقّتِ کلام، صداقتِ کلام و صراحتِ کلام. تا جایی که امکان داشت، با هر کسی که صحبت کردیم ابتدا کارنامه‌ای دقیق از وی و از زبان خودش تهیّه کردیم و سپس از وی پرسشهایی را پرسیدیم و پاسخها را بعداز ویرایش فنّی منطبق با اسلوب کارمان و نه ویرایش محتوایی، ابتدا به سمع و نظر وی رسانده و بعداز تأیید آمادة نشر نمودیم. برای انجام این کار ابتدا پرسشهایی یگ‌گونه (Type) تهیّه و از افراد پرسیده شد. امّا در بینابین گفتگو یا مکاتبه با عزیزان، سؤالات اختصاصی متفاوتی نیز پیش آمد.


                                                                       برگرفته از www.akkasee.com

نکتة قابل ذکر در این نوشتار این که هیچ تلاشی نشده است تا ترتیب خاصّی در نوع پرسشها برگزیده شود. چرا که به نظر من حاصل کار کاملاً مصنوعی می‌بود. از سویی روش ما تا جای ممکن گفتگوی رودررو (به نوعی Hard talk و نه صد در صد بی‌پرده) بود و از اینکه پرسشهایی را بدهیم و سپس پاسخها را بگیریم، تا حدّ امکان پرهیز کردیم. مگر در مواردی که عزیزِ مصاحبه‌شونده کاملاً دور از دسترس بوده باشد. به همین سبب در روال موضوعی پرسشها، بسته به حال و هوا و شرایط زمانی، پس‌وپیشهایی مشاهده می‌شود.
    سرانجام اینکه سعی کردیم با رعایت صمیمت در گفتار، از گفتگوی عامیانه بپرهیزیم.
   
کلیّه بازدیدکنندگان می‌توانند با بیان نظرات خود ما در هرچه پربار تر کردن این بخش راهنمایی کنند. حتّی شما عزیزان می‌توانید از ما بخواهید که از چه کسی چه‌چیزی بپرسیم. چه بسیار عزیزانی که هنوز موفّق به ملاقاتشان نشدیم و چه افسوس عزیزانی که نبودشان در عرصة خاک، ضایعه‌ای بس عظیم است. جایشان خالی، راهشان پُر رهرو و روحشان شاد باد.

اوّلین گفتگویمان با مهدی داورپور است که بزودی شاهدش خواهید بود...